سونوگرافی الاستوگرافی پروستات

غده پروستات چيست ؟

پروستات بخشي از عضو جنسي مرداست که به شکل و اندازه تقريبي گردو، زير مثانه قرار گرفته و مجراي خروجي آن را احاطه کرده است .

سونوگرافی الاستوگرافی پروستات چیست؟

الاستوگرافی پروستات نیز به روش مشابه قبل از انجام بیوپسی  برای تعیین نقاط با درجه بالای شک به بدخیمی کمک کننده است . اگر بیمار مشکوک به سرطان پروستاتِ باشد، پزشک سونوگرافی را برای او تجویز می‌کند. پروب با فرکانس بالا از طریق مقعد وارد بدن فرد مشکوک می‌ شود. این امواج، تصویری از پروٍستات فرد بر روی مانیتور ارائه می ‌دهد. پزشک می ‌تواند با مشاهده این تصاویر، هر گونه بی نظمی، برآمدگی و یا تومور را تشخیص دهد. اگر توده‌ای نظر پزشک را به خود جلب کند، می ‌تواند از آن نمونه برداری کند و آن را برای بررسی‌ های بیشتر به آزمایشگاه بفرستد.

بزرگ شدن پروستات مهم است؟

اگرچه بزرگ شدن پروستات در ابتدا مسئله حادی به نظر نمی‌رسد، اما باید به مردان جامعه آموزش‌های لازم داده شود تا در صورت مشاهده علایم اولیه آن، به پزشک متخصص مراجعه کنند تا جلوی پیشرفت آن گرفته شود.

سونوگرافی الاستوگرافی پروستات

 

قطعی ترین روش تشخیص سرطان پروستات چیست؟

در هر بیمار با شک به سرطان پروستات قطعی ترین روش تشخیص، نمونه برداری از پروستات می باشد. نمونه برداری از پروستات بعد از وارد کردن دستگاه سونوگرافی از طریق معقد و از طریق دیواره روده انجام می شود. عمل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشدو نیازمند آمادگی قبلی بیمار می باشد.

توصیه های پیش از نمونه برداری پروستات
قبل از نمونه برداری رعایت موارد زیر ضروری است.

  1. داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین و پلاویکس باید حداقل یک هفته قبل با نظر دکتر مربوطه قطع شود.
  2. عفونت های ادراری باید درمان شود.
  3. حداقل سه روز قبل از نمونه برداری داروهای آنتی بیوتیک را مصرف کنید.
  4. از شب قبل فقط از مایعات استفاده شود.
  5. جهت تمیز شدن روده ها از شیاف بیزاکودیل روز نمونه برداری استفاده نمائید.

 

 

 

تماس باما
آدرس