رادیولوژی رنگی سیستم گوارش

رادیولوژی رنگی سیستم گوارش

رادیولوژی رنگی سیستم گوارش به معناي عكس رنگي از مري  و محل اتصال مری به معده مي باشد.(‌ مري ابتداي لوله گوارش است كه دهان را به معده مرتبط مي سازد.) جهت انجام اين راديوگرافي بيمار بايد ۳ ساعت ناشتا  باشد. در اين راديوگرافي از پودر سولفات باريم براي نشان دادن مري استفاده مي شود.
عکسبرداری از دستگاه گوارش در واقع بررسی دقیق این ناحیه از بدن شما است. موفقیت در عکسبرداری از دستگاه گوارش فوقانی به خودتان بستگی دارد. طبق دستور، شب پیش از تصویربرداری چیزی نخورید و نیاشامید. وجود غذا در دستگاه گوارش سبب لغو شدن عکسبرداری از دستگاه گوارش یا تغییر نتایج می شود. اگر دارویی را مرتب مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید. در روز آزمایش سیگار هم نکشید. عکسبرداری از دستگاه گوارش فوقانی در حدود یک ساعت طول می کشد ولی ممکن است زمان بیشتری نیز برای بررسی تصاویر نیاز باشد.

رادیولوژی رنگی سیستم گوارش

رادیولوژی رنگی سیستم گوارش فوقانی

تصاویر، عکسهایی با اشعه ی x از دستگاه گوارش فوقانی شما هستند(از دهان تا ناحیه شروع روده کوچک شما). عکسبرداری از دستگاه گوارش به پزشک کمک می کند تا وجود هرگونه مشکل مانند زخم، توده یا برخی بیماریها در این ناحیه از بدن شناسایی کند.در عکسبرداری از دستگاه گوارش فوقانی اشعه کمی به شما می خورد ولی فواید انجام این کار بسیار بیشتر از ضررهای آن است.

روش انجام رادیولوژی رنگی سیستم گوارش

شما باید محلول باریوم بنوشید(ماده ای که تصاویر رادیولوژی را باکیفیت می کند) و یا اینکه لازم باشد شما ماده ای حباب دار را ببلعید تا هوای کافی وارد معده شما شود. آروغ نزنید، حتی اگر بسیار احساس این کار را دارید. برای به دست آوردن تصاویر مطلوب ممکن است نیاز باشد در حالت های مختلف بخوابید یا بایستید. زمان عکسبرداری از دستگاه گوارش باید تنفس خود را برای چندلحظه نگه دارید. پس از عکسبرداری کمی صبرکنید تا از کیفیت مطلوب عکسها اطمینان حاصل شود.

 

 

 

تماس باما
آدرس