در راس رادیولوژی پيشرفته اندام تحتاني، راديوگرافي 3 Joints يا alignment view قرار دارد .

اين تصوير برداري نيز همان راديوگرافيهاي معمول از قسمتهاي مختلف استخوانهاي لگن و اندام تحتاني ( ران – زانو – ساق و مچ پا ) ميباشد که در انتها توسط نرم افزارهاي پيشرفته بهم متصل شده و عکس واحدي از کل اندام تحتاني تشکيل ميگردد .

اين تصويربرداري به روش ايستاده و معمولا در حالت روبرو ( رخ ) تهيه شده و اطلاعات ارزشمندي از ميزان انحنا هاي مختلف در مقاطع گوناگون اندام تحتاني خصوصا زانو به دست ميدهد . اين تصاوير ارزش فوق العاده اي براي متخصصين ارتوپدي داشته و جهت تصميم گيري براي نوع درمان و احتمالا جراحي زانو ناشي از بيماريهاي مختلف از جمله ارتروز مورد استفاده قرار ميگيرد . درمان درجات مختلف اين انحنا چه به سمت خارج ( واروس دفرميتي يا پرانتزي بودن پاها ) و يا داخل ( والگوس دفرميتي ) نيازمند محاسبه دقيق زاويه ها و رسم خطوط تخصصي روي تصاوير اندام تحتاني است . اين تصويربرداري در مراکزي که مجهز به اين نرم افزارهاي پيشرفته ميباشند قابل انجام است.

تصوير برداری اسکنوگرام

اين روش نيز به صورت ايستاده و با استفاده از خط کش هاي مخصوص فلزي انجام ميگيرد . استفاده ان بيشتر در تعيين اختلاف اندازه دو اندام ( کوتاهي اندام ) مي باشد و توسط انازه گيريها و محاسبات دقيق به کمک خط کش فوق الذکر که در تصوير مشخص است انجام ميگردد .

مرکز گلستان مفتخر است که همگام با پیشرفت تکنولوژی و همراه با پیشرفته ترین دستگاه ها و نرم افزارها اماده ارائه این خدمات به بیماران محترم میباشد .
مرکز رادیولوژی گلستان با بهره گیری از پیشرفته ترین و جدیدترین تجهیزات روز دنیا و تکیه بر دانش متخصصین با تجربه و پرسنل کار آزموده همواره در جهت همگام بودن با تکنولوژي هاي جديد و تمایز خود در دقت و کيفيت خدمات کوشیده است.
لازم به ذکر است که تشخیص و درمان بیماری در علم پزشکی، یک مجموعه است که با علائم بیمار آغاز گردیده و با معاینات پزشک ادامه می یابد و با روشهای پاراکلینیک مانند سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، سی تی اسکن و MRI تکمیل میگردد. هیچ کدام از موارد فوق به تنهایی برای تشخیص نهایی کافی نمیباشد. تفسیر رادیوگرافی در کنار علایم بالینی و معاینات بیمار ارزشمند است .