سونوگرافی توده های پستان

سونوگرافی توده های پستان

توده های پستان تغییرات فیبروکیستیک هستند که از حالت های شایع در بین خانم هاست که تا ۹۹ درصد با درمان های غیر جراحی برطرف می شود. فیبروکیستیک سینه در حقیقت یک بیماری محسوب نمی شود بلکه بروز تغییراتی در سینه خانم هاست که با درد و تورم سینه ها قبل از عادت ماهانه و بهبود نسبی آن بعد از اتمام عادت ماهانه همراه است. تقریبا ۸۰ در صد ازخانم ها در دوره ای از زندگی خود این حالت را تجربه می کنند اما شدت آن در افراد مختلف یکسان نیست. در مواردی که درد خفیف است تجویز ویتامین ها و پرهیز از مواد محرکی چون قهوه، چای غلیظ، نسکافه و کاکائو در تسکین درد موثر است اما اگر درد شدید و آزار دهنده باشد داروهای دیگری تجویز خواهند شد.

الاستوگرافی توده های پستان

الاستوگرافی توده های پستان تکنیک منحصر به فردی است که در زمان مشاهد یک توده پستانی با بررسی قابلیت ارتجاعی یا به عبارت دیگر سفتی یا نرمی ان توده ، کمک قابل توجهی در تعیین درجه شک به بدخیمی و تصمیم گیری برای انجام نمونه برداری مینماید .

سونوگرافی توده های پستان

تصویربرداری یا سونوگرافی از توده های پستان چیست ؟

تصویر برداری اولتراسوند که همچنین اسکن اولتراسوند یا سونوگرافی نامیده می شود ، عبارت است از؛ درمعرض تابش قرار دادن قسمتی از بدن با امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید کردن تصاویری از داخل بدن.درآزمون های سونوگرافی تابش یونیزاسیون ( که در آزمون های اشعه X کاربرد دارد ) بکار نمی رود.

بعلت اینکه تصاویر اولتراسوند در زمان واقعی گرفته می شوند، می توانند ساختمانها وحرکات ارگانهای داخلی بدن وهمچنین جریان خون را در عروق خونی را نشان دهند.سونوگرافی (تصویر برداری اولتراسوند)یک آزمون پزشکی غیرتهاجمی است که در تشخیص و معالجه بیماریها به پزشک کمک می نماید .

سونوگرافی ازپستان تصویرساختمانهای داخلی پستان را فراهم می کند درحالی که سونوگرافی داپلر یک تکنیک اولتراسوند مخصوص است که جریان خون را درمیان عروق خونی ازقبیل شریانها و وریدهای اصلی بدن منجمله شکم ، بازوها ، ساق پاها و گردن را ارزیابی می کند.

در طول سونوگرافی پستان پزشک (یا سونوگرافر) ممکن است ازتکنیکهای داپلرجهت ارزیابی جریان خون یا فقدان جریان خون دریک توده ی پستانی استفاده کند .

تماس باما
آدرس